torstai 28. toukokuuta 2015

Heikottaa, kylmä hiki virtaa, huippaa....

.... Tai ainakin moni luulee niin kun kilpailija aloittaa diettinsä. Todellisuudessa, herään, syön, teen töitä, syön, teen lisää töitä, syön, teen töitä, syön, juon kahvi kupillisen, treenaan, menen nukkumaan, syön. On mun elämässä tosin edelleen muutakin kuin syöminen ja töiden teko. Vaikka tätäkin on vaikea uskoa. Musta on vain hauskaa, kun ihmiset pitävät diettiä jokseenkin sairaana, kamalana rääkkinä. Noh, toisaalta en ihmettele yhtään kun telkkarista suolletaan kaiken maailman diettiohjelmia ja bloggarit kertovat treeneistään 5x päivässä. Juodaan kuohuvaa, matkustellaan ja syödään "prosessoimatonta" ruokaa. Tottakai ihmismieli rakentaa kuvan tästä kaikesta. Sitten ihmiset rakentavat oman ruokavalion ja treenin tämän media hömpötyksen ympärille ja miettivät miksi tuloksia ei tule.... Niin miksi ei tule!

Bataattia, parsakaalia, paprikaa, kesäkurpitsaa, Reilusti öljyä, pippuria, suolaa ja uuniin :)
 Nyt jos vedät herneen nokkaan helposti niin jätä lukematta. Aamuset mietteeni ovat hyvin.... Hmmm... Harkittuja :)

Aamupala
Oma ruokavalioni on tällähetkellä kutakuinkin tämä: Puuroa, raejuustoa, ( jopa mehua) hedelmiä, pastaa, riisiä, kanaa, kalaa, jauhelihaa, leipää... Toimii minulle (ei sinulle välttämättä, niin ja oikeastaanhan tämä ei kyllä poikkea mitenkään normaalista ruokavaliostani). Meilläpä koko perhe pystyy syömään samaa ruokaa. Kasviksia kuluu paljooon! Mä oon sellainen MONSTERMUTSI joka tarjoaa lapsille aina kasviksia, ei käytä kermaa, rannalle voi ottaa mukaan viinirypäleitä ja karkkipäivä on kerran viikossa (+ se karkkivarasto omassa huoneessa, piilossa äidiltä, mutta se on kumma varasto kun siellä oikeasti säilyy karkit). Kelatkaapa sitä, kukkahattu täti! Kuitenkin elämässä pitää olla järki ja joskus herkut ja roskaruokakin on ok. Mitä minä pidän roskaruokana... On valitettvasti kaupan useammat valmisateriat yhtä paljon kuin makkäri tai Pizza.

Olet sitä mitä syöt! Siitä voi miettiä miltä haluat näyttää... Tai haluat että muu perhe näyttää :) Musta on hauskaa se kun joku sanoo mulle että kuinka joutuu tekemään koko muulle perheelle eri safkat... MITÄ?!? Muille syötetään sontaa ja itse syöt hyvin (vähän kärjistettynä, mutta valitettavasti tätäkin olen nähnyt usein ja perusteluna "eihän nyt meijän MikkoPetteri nyt tämmöistä ruokaa syö", jos kyseessä on kana... Miksi ei syö? Mikkopetteri syö usein myös kananugetteja :D ) Suomalaisilla on muutenkin ihan hassut ruokailu tottumukset. Kastikkeita (mielelään voihin ja kermaan), vaaleeta leipää, pannu kaupalla kahvia... Nih. Mitä on veden juonti? Tai yksi hyvä on ettei kraanavettä voi juoda koska putkisto on täynnä sontaa. Sitten kun kysyt että mitä vettä juot niin vastaus on etten juuri juo... Kelaa mitä SUN PUTKISTO sisältää! Vetää varmasti vertoja viemäriputkistolle.

 Mun uusi juomapullo ja juon muuten kraanavettä!
Voimajakso teki tehtävänsä. Tiistaisen jalkatreenin aikana huomasin painojen nousevan kevyesti. Eipä tehnyt edes tiukkaa.  Ny on VoimaNiina! Ainakin hetken, dietillä voimatasot laskevat jonkin verran ja tämä onkin kiva nähdä sitten syksyllä, paljonko ne voimatasot sitten ovat laskeneet. Nyt ainakin jalat ilmoittelevat kurjasti itsestään... Hieroja... Mikä se on? Onko jotain syötävää? En muistanutkaan miten kipeeksi treenillä voi itsensä saada.

Selkäläskit paistaa etupuolella... Onneksi olen dietillä :D


Mietiskelin myös että miten mahtavia ihmisiä mulla on ympärillä. Asiakkaita ja läheisiä. Niin moni jaksaa tsempata mua vaikka ideat on välillä hyvinkin mystisiä. Löydän pääni välillä jostain hyvin harkitsemattomasta paikasta. Sen takia olen taas dietillä. Olen koukussa tilanteeseen "Mitä hemmettiä mä täällä teen."  Mutta aina selän takaa joku sanoo "Niina, sä pystyt siihen." Se antaa voimaa ja uskoa kaikkeen tekemiseen mihin ryhdyn. Ihan mahtavaa! Haluan itse olla se voimavara mahdollisimman monelle.

Onneksi myös moni ymmärtää huumoriani ja ne ketkä ei ymmärrä niin vetää pellon siemenet nokkaan jo ennen kuin tutustuu.


Näillä mietteillä kohti tissipäivää!
@ptniinannevalainen löytyy instasta

-Niina- 
KukkahattuTäti :D

  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Blogitekstisuositus

Viikko lähtöön! Matka kohti Everestiä

Nyt tuntuu, että lähtö koittaa liian äkkiä. Asiakkaiden kanssa on hyvä pöhinä päällä. Ryhmävalmennuksissa on saavutettu mahtavia tuloksia ja...