keskiviikko 25. helmikuuta 2015

Miten päädyin fitneksen pariin?

Tätä minulta on kysytty silloin tällöin ja nyt ajattelin näin julkisesti kertoa miten tähän sitten päädyin. Aikalailla  kolmisen vuotta sitten aloin miettimään asiaa. Haudoin hiljaa mielessäni ideaa tästä. Aloin pikku hiljaa puhumaan asiasta kotona. Varovainen kysymys. "Mitä jos?" Pitkien keskusteluiden ja asioiden läpi käymisen jälkeen minulle näytettiin vihreetä valoa. Piti miettiä kaikki käytännön järjestelyt, koska tiesin että tämä tulee viemään paljon aikaani. Onneksi olen onnellisessa asemassa ja olen pystynyt järjestämään itse menoni ja tuloni perheen tarpeiden mukaan. Voin sanoa että pienen lapsen äitinä ja yrittäjänä kaikki ei aina ole ollut helppoa, koska kyllähän se lapsi menee kaiken edelle, ainakin minulla. Mutta mikään ei ole mahdotonta. Mielestäni ihmiset tekevät monesta asiasta itse mahdotonta. Välillä olen hakannut päätä seinään ja taas ollaan noustu. Tämä on asioiden priorisointia! Minulla on "kotiaikaa" aamut  ja illat olen töissä. Tämä toimii ainakin nyt hyvin. Ensi syksynä kuitenkin asiat tulee muuttumaan. ja taas joudutaan priorisoimaan.

Apina jo syntyessään

Sitten alkoi lajin valinta. Vapari fitness... Bikini fitness... Body fitness... No olihan se aika selvää mihin minä suuntaan. Vapari puolella minulle olisi vain naurettu. Bikini jätetään näteille tytöille joten minun lajini oli body.
Treenasin joka paikassa

Sitten valmentajan valintaan. Halusin että valmentaja on lähellä ja hän on uskottava. Tiedän asioista sen verran, että myös katsomuksemme asioihin piti osua yhteen. Halusin löytää jonkun jota pystyn kunnioittamaan ja joka sanoo suoraan asiat. Ja minulle sanottiin. Tiesin viime syksynä mihin minusta oli ja mihin ei. Joten pettymyksiltä säästyttiin. Koska vain silloin minä noudatan jotain mitä minulle sanotaan. Näimpä päädyin Keravan Powerille osaaviin käsiin. Ja sielläpä olen edelleen ja imen tietoa itseeni kuin sieni. Voin sanoa että täältä olen treenaamisen ison osan osaamisestani saanut. Koulutus PT:ksi ei ollut yhtä monipuolinen kuin matkani kisalavalle. Koulu voi antaa työlle alun, mutta kokemus on tärkeämpää tällä alalla. Kiitos tästä Marjolle ja Markolle!

3 kk Marjon valmennuksen aloittamisen jälkeen.

Matkan varrella huomasin että fitness piirit ovat aika pienet ja tuttuja onkin tullut paljon tältä saralta. Ihana saada saman tyylisiä ystäviä ja tuttuja. Nämä auttavat eteenpäin. Sitten kuvioihin tuli Fitmax, josta olen saanut paljooon apua ja tietoa matkan varrella. Tästä suurin kiitos kuuluu Jannelle. Tätä kautta olen monta kokemusta rikkaampi.

Jossain vaiheessa iski kisaväsymys ja silloin vertaistuki oli tärkeetä. Pelkästään se että joku jaksoi kysyä "Miten sinä jaksat?" Ilman tyhjiä "neuvoja" tai harrastukseni kyseenalistamista, oli kullan arvoista. Jokainen itse päättäkööt mitä elämässään tekee. Nimeomaan asioihin perehtyneiden tuki (moni luulee tietävänsä jotain asiasta, mistä ei oikeesti ole mitään käryä. Kuten bodykisaajien ravinto. Kuin monta kertaa kuulinkaan siitä miksi en syö mitään vaikka todellisuudessa en muuta tehnytkään 2-3h välein ruokaa naamariin.) Ja sellaisten jotka ovat käyneet itse tämän kaiken läpi joskus.

Matkani lajin parissa on ollut hyvin mutkikas ja täynnä naurua ja kyyneleitä. matkani kuitenkin jatkuu vielä. Ainakin syksyä kohti mennään ja panostetaan asiaan 110 lasissa. "Jos Niina haluaa, Niina saa. (jos niinalla on omaa rahaa)." :)


Opetus:
Tee sitä mitä oikeasti haluat! 
Jos haluat raapia hanuria kotona niin tee sitä ja anna muidenkin tehdä. Anna jokaisen kukan kukkia. Mutta jos haluat tehdä jotain enemmän niin ole valmis panostamaan siihen <3

-Niina-
@PTniinanevalainen


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Blogitekstisuositus

Viikko lähtöön! Matka kohti Everestiä

Nyt tuntuu, että lähtö koittaa liian äkkiä. Asiakkaiden kanssa on hyvä pöhinä päällä. Ryhmävalmennuksissa on saavutettu mahtavia tuloksia ja...