keskiviikko 24. tammikuuta 2018

Mä tein sen!

Kirjoitin aikaisemmin työstäni ylipainoisten parissa.  Jutun voi käydä lukemassa TÄÄLTÄ. Henkisesti työni ei ole helpoimmasta päästä ja kun tarpeeksi kauan olin työtäni tehnyt, halusin pitää tauon ja tehdä jotain aivan muuta hetken. Tyypilliseen tapaani keksin, jotain aivan muuta, mitä kukaan olisi minun ajatellut tekevän. Lähdin, siis leipuri- kondiittoriksi.


Viimeinen puolitoista vuotta on ollut todella raskaita ottaessani asikkaita vastaan, kävin työharjoittelussa, illalla koulussa ja pyöritimme perheen arkea. Näin kirjoittaessa se kuulostaa helpolta, mutta käytännössä se oli hyvinkin vaikeaa ja raskasta. Tähän kun yhdistetään yksi olkapää-hauis leikkaus, fitness valmentaja -koulutus ja harratukset, niin olen ihan onnellinen, että kaikki se on nyt tehty.


Oppi ei mennyt ihan harakoille, vaan sain mielestäni paljon uutta opppia ja sain tutustua hienoihin ihmisiin. Osaan tehdä paljon sellaista, mistä en ollut kuullutkaan. Tiedä elintarvikealasta paljon enemmän. Pystyn hyödyntämään oppiani liikunta-alalla hyvin ja osaan ehkä neuvoa asiakkaita hiukan paremmin.


Intohimonanion on suklaa ja näin ollen viimeinen työharjoittelupaikkani oli Porvoossa, Petri´s Chocolate roomilla. Sain uskomatonta oppia suklaasta ja nyt tiedän, että jos kondiittori osaa käsitellä suklaata, sen on pakko olla taitava. Aijon pitää jatkossakin oppia yllä ja toivon löytäväni suklaaseen liittyviä koulutuksia vielä. Miksi ei joskus jopa työpaikkaa? Ikinä ei kannata sanoa ei koskaan.



Nyt kuitenkin olen alkanut tekemään taas liikunnan parissa töitä isommalla volyymilla ja nautin joka hetkestä asiakkaiden parissa. Irtiotto muualle, teki minulle hyvää ja taas olen elementissäni tehdessäni liikunta-alan töitä.


Mitä tulevaisuus tuo tullessaan? Töiden puolesta ainakin ryhmäliikuntoja, valmennusta, ja ruokavalioita. Tulossa myös uusia kivoja blogijuttuja ja siihen liittyviä tapaamisia. Vpaa-ajan puolella toivon saavani enemmän vapaa-aikaa ja keskityn jälleen kehonhuoltoon ja kokeilemaan erilaisia liikuntamuotoja. Ehkä jossain vaiheessa menen taas kouluun, mutta aika näyttää koska ja mihin.

Onneksi elämä on sitä, miten sen rakennat.

@ptniinanevalainen
-Niina- 


2 kommenttia:

  1. Vau, sinähän oot tosi upea heittäytyjä, respcet!vitsit olisinpa minäkin nuorempana uskaltanut tai tosin vajaa 30-v ryhdyin yrittäjäksi ja sillä tiellä olen, ensin kahvila- ja ruokayrittäjänä 9 v ja nyt aikuisviihdemyymälää pitänyt jo yli 20v Hyvinkäällä, vielä ku 4v jaksais ni sitten mä rupeen harrastaa omalla ajalla just sitä mistä tykkään, varmaan paljon kädellä tekemistä, no sitä safkaa en varmaan koskaan unohda (tosin siihen mulla ei oo koulutusta). Tulipas sepostettua, mut mitä UPEINTA JATKOA sulle <3.

    VastaaPoista
  2. Kiitos, Yrittäjänkin työ on usein heittäytymistä ja ainakin täynnä haasteita, joista ei selviä kun heittäytymällä. Vapaa-aikaa ei minulla juuri ole ollut, mutta nyt aijon ottaa aikaa enemmän. Neljä vuotta menee nopeasti ja pääse nauttimaan vapaa-ajasta. Hyvää jatkoa myös sinulle.

    VastaaPoista

Blogitekstisuositus

Viikko lähtöön! Matka kohti Everestiä

Nyt tuntuu, että lähtö koittaa liian äkkiä. Asiakkaiden kanssa on hyvä pöhinä päällä. Ryhmävalmennuksissa on saavutettu mahtavia tuloksia ja...